შეფასების კომპონენტები გეოგრაფიაში. შეფასების რუბრიკების ნიმუშები.

შეფასების კომპონენტები საზოგადოებრივ მეცნიერებებში:

1.     საკლასო სამუშაო
2.     საშინაო დავალება
3.     შემაჯამებელი დავალება


1.  საკლასო სამუშაო

ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·       პრობლემის გააზრებ
·       კომუნიკაცი
·       სწავლ
·       თანამშრომლობ
·       საზოგადოებრივ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობა
·       შემოქმედებითობ
·       დროის ისტორიული გაგებ
·       გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვ
·       ისტორიული კვლევა
·       გეოგრაფიული კვლევა
·       სივრცეში ორიენტირება
·       ისტორიული ეპოქის განცდ
·       თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ

უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
  • განხილული მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
  • ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
  • დისკუსიაში მონაწილეობის სიხშირით
  • ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით
  • მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
  • დროის ლიმიტის დაცვით
  • დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
1.  საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
  • კავშირებისა და მიმართებების დადგენ
  • კომუნიკაცი
  • სწავლ
  • თანამშრომლობ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • ისტორიული დროის გაგებ
  • გარემოზე პასუხისმგებლობისა და ზრუნვ
  • ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევ
  • სივრცეში ორიენტირება
  • ისტორიული ეპოქის განცდ
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • კრიტიკული აზროვნება


უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით
  • მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას მოსაზრებების არგუმენტირებით
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
  • დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
  • წერითი ნამუშევრის შექმნით



2.  შემაჯამებელი შეფასება

ფასდება შემდეგი უნარები:
  • კრიტიკულ პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნებ
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზებ
  • კავშირებისა და მიმართებების დადგენ
  • კომუნიკაცი
  • ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • სივრცეში ორიენტირება
  • ისტორიული ეპოქის განცდა
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვ
  • კრიტიკული აზროვნებ


შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
  • საკონტროლო წერა
  • ტესტირება
  • კითხვა-პასუხი
  • თემა/ესე
  • პრეზენტაცია
  • პროექტი
  • რეფერატი
  • კვლევა
  • დისკუსია/დებატები
  • კონფერენცია
მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები
·         დავალების თითოეულ ტიპს უნდა ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
·         ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი მასალის გათვალისწინებით;
·         10 ქულა უნდა გადანაწილდეს რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე;
·         მითითებული უნდა იყოს საგნობრივი სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება.

                                   შეფასების რუბრიკის ნიმუშები: 
                                  პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებათ ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.



მოსწავლის სახელი, გვარი

1.             
2.             
3.             
4.             
5.             
6.             
7.             
8.             
9.             
10.           
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
1









კვლევების/ნაშრომის წარმოჩენის უნარი
1









შემოქმედებითი უნარი
1









პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
0









თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
0









საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
1









თვალსაჩინოებების გამოყენება
0









აუდიტორიასთან კონტაქტი
1









ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
1









დროის ლიმიტის დაცვა
0









ჯამი
6









                             
 დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).

III დონე  (8-10 ქულა)
II დონე (5-7 ქულა)
I დონე (1-4 ქულა)
მოსმენა
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელებს
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
არავერბალური კომუნიკაცია
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს

მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს  ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის შესატყვისი
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
კოოპერაცია
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
მოსაზრების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით

Комментариев нет:

Отправить комментарий