შეფასების კომპონენტები საზოგადოებრივ
მეცნიერებებში:
1. საკლასო სამუშაო
2. საშინაო დავალება
3. შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
ფასდება
შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·
პრობლემის გააზრება
· კომუნიკაცია
· სწავლა
· თანამშრომლობა
· საზოგადოებრივ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობა
· შემოქმედებითობა
· დროის ისტორიული გაგება
· გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
· ისტორიული
კვლევა
· გეოგრაფიული კვლევა
· სივრცეში ორიენტირება
· ისტორიული ეპოქის განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
- თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
- დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
- განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და
ანალიზით
- განხილული მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი
დამოკიდებულების გამოხატვით
- დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
- ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
- დისკუსიაში მონაწილეობის სიხშირით
- ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ
გამოყენებით
- მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას საკუთარი
მოსაზრების დასაბუთებით
- თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
- პრეზენტაციით
- დროის ლიმიტის დაცვით
- დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
1. საშინაო დავალება
ფასდება
შემდეგი ცოდნა და უნარები:
- პრობლემის
გააზრება
- ინფორმაციის
მოპოვება და ორგანიზება
- კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
- კომუნიკაცია
- სწავლა
- თანამშრომლობა
- პრობლემის გადაჭრა
- შემოქმედებითობა
- ისტორიული დროის გაგება
- გარემოზე პასუხისმგებლობისა და ზრუნვა
- ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
- სივრცეში ორიენტირება
- ისტორიული ეპოქის განცდა
- თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
- კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
- ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ
გამოყენებით
- მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას მოსაზრებების
არგუმენტირებით
- დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
- განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და
ანალიზით
- დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
- თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
- პრეზენტაციით
- დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
- წერითი ნამუშევრის შექმნით
2. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება
შემდეგი უნარები:
- კრიტიკულ
პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების
გამომჟღავნება
- პრობლემის
გააზრება
- ინფორმაციის
მოპოვება და ორგანიზება
- კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
- კომუნიკაცია
- ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
- პრობლემის გადაჭრა
- შემოქმედებითობა
- სივრცეში ორიენტირება
- ისტორიული ეპოქის განცდა
- თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
- გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
- კრიტიკული აზროვნება
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
- საკონტროლო წერა
- ტესტირება
- კითხვა-პასუხი
- თემა/ესე
- პრეზენტაცია
- პროექტი
- რეფერატი
- კვლევა
- დისკუსია/დებატები
- კონფერენცია
მოთხოვნები,
რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები
·
დავალების თითოეულ
ტიპს უნდა ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
·
ზოგადი რუბრიკა უნდა
დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი მასალის გათვალისწინებით;
·
10 ქულა უნდა გადანაწილდეს
რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე;
·
მითითებული უნდა იყოს საგნობრივი
სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება.
შეფასების
რუბრიკის ნიმუშები:
პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა
ამ შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭებათ
ნული ან ერთი ქულა და საბოლოო ქულის გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი. მაქსიმალური ჯამი
არის ათი ქულა.
მოსწავლის სახელი,
გვარი
|
||||||||||
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
7.
|
8.
|
9.
|
10.
|
|
საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიცირება)
|
1
|
|||||||||
კვლევების/ნაშრომის
წარმოჩენის უნარი
|
1
|
|||||||||
შემოქმედებითი უნარი
|
1
|
|||||||||
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
0
|
|||||||||
თემის
გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
0
|
|||||||||
საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)
|
1
|
|||||||||
თვალსაჩინოებების გამოყენება
|
0
|
|||||||||
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
1
|
|||||||||
ინფორმაციის
ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
|
1
|
|||||||||
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
0
|
|||||||||
ჯამი
|
6
|
დისკუსიის
შეფასების რუბრიკა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ
ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა
ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
|
III
დონე (8-10 ქულა)
|
II
დონე (5-7 ქულა)
|
I
დონე (1-4 ქულა)
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს
ორატორს
|
ხშირად
უსმენს და უყურებს ორატორს
|
იშვიათად
უსმენს და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს
მსმენელებს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და
უყურებს მსმენელებს
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ
გაგება
|
არავერბალური
კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს
არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური
კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ
კომუნიკაციის ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი
საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის
არაა თემის შესატყვისი
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან
ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის
სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს
თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის
წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს
დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრების
არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია
ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია
სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს
საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий